05 mars, 2012

Keramik

 Härliga helgen!

Måndag igen. Har varit en skön helg.
Lirade innebandymatch i lördags och
söndagen gick i stillhetens tecken. 
Vi satt en stund i solen och bara njöt.

Måste dela med mig av mitt nya pysselintresse..
Som om jag inte redan har ett fullspäckat liv med allt vad det innebär så har jag för ett antal veckor sedan påbörjat ett nytt keramikprojekt.
Jag blev så inspirerad efter att ha köpt boken Fabulös keramik skriven av Frida Broberg som även driver bloggen Fabulös Inspiration
Så himla skoj måste jag säga!
Vi jobbar varje söndagkväll helt fritt tillsammans med en grupp "damer" som hållt på med detta i flera år.
All utrustning, ugnar, lera, drejskivor, glasyr, ja allt finns på plats. 
Att dreja är riktigt svårt och kräver verkligen tid och tålamod men det finns så himla mycket annat roligt man kan göra.
Just nu håller jag på och ska glasera två formar jag gjort som är stengodsbrända och klara.
  
Har haft Gerbera keramiken som inspiration men gjort lite på mitt eget sätt och stämplat sidorna med text.
Dessa kommer att bli vita och förhoppningsvis roliga ugnsformar att göra smarriga rätter i framöver.
Inser att bara fantasin sätter gränserna när det gäller keramiken.
Grymt kul!


Önskar er alla en toppenvecka!

4 kommentarer:

Vad glad jag blir att du hittat hit och ännu gladare att du skriver några rader. Tack snälla gulliga DU!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails